De Drie Gouden Tips van Tessa ter Sluis

Algemeen

De Drie Gouden Tips van Tessa ter Sluis

De eerste speeldag van de SBN Competitie seizoen 2020-2021 is al op vrijdag 4 september. Tijd om je klaar te maken voor het aankomend (competitie)seizoen. Om je opweg te helpen in je voorbereiding, hebben wij tot aan de start van de competitie wekelijks een andere prof/coach vragen naar zijn of haar gouden tips op een specifiek gebied van het spel.  Deze week krijgen wij drie gouden tips over een goede voorbereiding van een competitiewedstrijd van de Nederlands Kampioene uit 2017 en nummer 63 van de wereld Tessa ter Sluis.

Gouden Tip #1- Plan een squash moment vóór de vrijdagavond in.

Probeer één of meerdere keren voor een competitie avond de baan op te gaan. Vaker squashen is niet alleen leuk en goed voor je niveau, maar je zit ook meer in een ritme! Zo voorkom je dat je tijdens een competitiewedstrijd eerst aan de bal en baan moet wennen, voordat je je kunt focussen op het verslaan van je tegenstander. 

 

Gouden Tip #2- Eet een goede maaltijd van te voren.

De competitie start om 8 uur, maar soms duurt het vrij lang voordat je de baan op mag. Eet daarom een goede vullende maaltijd 3 uur van te voren en eet een snack, zoals een banaan vlak voor de wedstrijd.  Zo voorkom je een honger dip of dat je geen energie meer hebt bij 2-2! Dan kun je vervolgens een goede herstel snack achteraf nemen oftewel bittergarnituur ๐Ÿ˜‰ 

 

Gouden Tip #3- Doe een goede warming up en cooling down๐Ÿ’ช๐Ÿผ

Een warming up is het halve werk, dus probeer warm de baan op de gaan. Op de vrijdagvond ga je meestal  even wat drinken met het andere team voordat de wedstrijden beginnen. Dan is er soms ook geen tijd voor een warming up, maar dit is wel heel belangrijk. Niet alleen om ervoor te zorgen dat je niet pas bij een 2-0 achterstand warm bent, maar zo voorkom je ook blessures! Niets is vervelend om een spier te verrekken, terwijl je dit had kunnen voorkomen. Hetzelfde geldt voor een cooling down. Het hoeft ook geen half uur te duren. Zolang je maar warm genoeg bent om vanaf het begin te vlammen en goed rekt en strekt om beter te herstellen is het al voldoende! 

 

 

Dankjewel Tessa!

Volg Tessa op social media.

Instagram: @tessatersluis

Facebook: tessatersluis95

Twitter: @tessatersluis

Linkedin: Tessa ter Sluis

« Terug