Opening eerste Squash Pickup parcelshop

Algemeen

Opening eerste Squash Pickup parcelshop

Het hoofdsponsorschap van DPD met Squash Bond Nederland heeft verder vorm gekregen door het aansluiten van Nederlandse squashcentra op het Europese netwerk van Pickup parcelshops. ‘MeerSquash & Activity in Hoofddorp heeft de primeur, daar is de 1eSquash Pickup parcelshop recent geopend. In aanwezigheid van Paul Coll, de nummer 4 squasher van de wereld, werd de feestelijke opening verricht.

 

Middels het partnership proberen DPD en Squash Bond Nederland de squashsport in haar volledige breedte naar een hoger niveau te tillen. Dat doet het onder meer door de nadrukkelijke samenwerking te zoeken met aanbieders van squash. Tom Lucas, directeur SBN hierover: ‘’Het partnership met DPD stelt ons in staat om naast de aanbieders van squash te staan en echte toegevoegde waarde te leveren. Door een sterke binding te creëren met aanbieders, verstevigen we niet alleen de squashinfrastructuur maar zijn we relevanter dan ooit voor onze potentiële doelgroepen’’

 

 

Activatie van doelgroepen

De activatie van het retail-programma gaat verder dan alleen het creëren van pakketpunten. Rogier van Veen, SBN Breedtesport & innovatie hierover: ‘’De Squash Parcelshops brengen een extra dimensie in de regionale functie die squashaanbieders reeds vervullen. Het brengt jaarlijks duizenden nieuwe potentiële squashers binnen in het squashcentrum, die door een uitgebreid activatieprogramma worden gestimuleerd om squash eens uit te proberen. Zo brengen we aanvullende verdienmodellen voor aanbieders van squash en versterken we de infrastructuur.’’

 

‘MeerSquash & Activity manager Donny van Hal onderstreept dit: ‘’Het partnership tussen DPD en Squash Bond Nederland stelt ons in staat niet alleen nieuwe potentiële klanten te verwerven, ook breiden we de dienstverlening uit voor reeds bestaande klanten. Hiermee wordt de maatschappelijke functie van ‘MeerSquash & Activity stap voor stap uitgebreid”.

 

Match strategie DPD

DPD heeft het grootste Europese netwerk van pakketpunten. Verspreid over Europa zijn er 58.000 locaties om pakketten op te halen en weg te brengen. In Nederland zijn er inmiddels al meer dan 1250 locaties aangesloten, maar DPD heeft de ambitie om dit verder uit te breiden, mede door de inzet van squashlocaties.

 

DPD is de eerste pakketvervoerder die een grootschalige samenwerking met sportlocaties is gestart om het netwerk van pakketpunten uit te breiden. Dit past in de strategie van DPD om de out-of-home markt te verdubbelen richting 2025. Daarvoor zorgt DPD dat het allereerst het meeste dichte netwerk creëren in Europa met 70.000 Pickup parcelshops en 30.000 pakketkluizen. Daarnaast zorgt DPD ervoor dat het in alle out-of-home segmenten aanwezig zijn door nog meer te investeren in B2C en C2C markten.

 

DPD hoopt met deze samenwerking de squashsector in haar volledige breedte naar een hoger niveau te tillen, dat doet het door ook bij te dragen aan meer aanloop naar squashlocaties en zo nog meer mensen warm te maken voor deze sport. Geïnteresseerde squashcentra die zich willen aanmelden als Squash Parcelshop van DPD kunnen zich hier kenbaar maken.

 

Kijk op dpd.nl welke locaties bij jou in de buurt zijn aangesloten als Pickup parcelshop.

https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/parcel-shops

« Terug